לפני האיך אני רוצה להתחיל ב-מה.
מה ההבדל בין חתימה דיגיטלית לחתימה אלקטרונית
ואני אתחיל עוד קודם לכן. מהי חתימה ומה מטרתה?
חתימה, או חתימה קריפטוגרפית מאמתת את הזהות של שני הצדדים את הסכמתם על התוכן עליו הם חתמו. לרגע זה - ועל כל תוספת שנוספה בכתב יד, צריך לרוב לחתום בראשי תיבות ליד התוספת אם התבצעה בכתב יד.
בעידן הדיגיטלי - טכנולוגי של היום, שאנחנו מקבלים מסמכים במייל או בוואטסאפ - זה מאוד מסורבל לחתום על מסמך.
צריך קודם להוריד אותו למחשב, לפתוח, להדפיס, לחתום, לסרוק או לצלם, להוסיף קובץ למייל או לוואטסאפ ולשלוח.
טירחה של ממש.
חתימה דיגיטלית
היא שוות ערך לחתימה הקודמת. של להדפיס לחתום לצלם ולשלוח. זה יכול להיות עם הקלדה של השם ולא ממש החתימה עצמה, או אפילו סימון בוי של תיבת סימון. חתמת פעם שקיבלת משלוח על מכשיר טכנולוגי שכזה? גם זו חתימה דיגיטלית.
חתימה אלקטרונית
האחות הקטנה והיותר רצינית של החתימה הדיגיטלית.
יש קישור ממשי לתוכן של ההסכם - המסמך, וזה עושה מעין טביעת אצבע של נקודת הזמן הזו בה נחתם ההסכם. לא ניתן להעתיק ולהדביק אותה במקום אחר, והיא הרבה יותר קשה לזיוף. ניתן על פיה ממש לבדוק אם מאז החתימה נעשו שינויים במסמך. כך שיש לחתימה אלקטרונית משקל רציני בהרבה יותר בבית משפט למשל במידה ומישהו ינסה להגיד "לא אני חתמתי" זו למשל חתימה אלקטרונית מאובטחת. יש גם חתימה אלקטרונית מאושרת- שפה צד ג' ממש מאשר את זהותו של החותם.
אז פה אני אלמד אותך היום איך להוסיף חתימה דיגיטלית למסמך PDF ולא חתימה אלקטרונית שכן צריך לפנות לחברה צד ג' ולעשות איתם את התהליך, כמובן בתשלום.
אז מיה, איך בפועל אפשר להוסיף חתימה דיגיטלית למסמך?
גם פה יש שתי דרכים
לצלם את החתימה שלך, למחוק את הרקע הלבן עם האתר המדהים הזה RemoveBg ואם הקובץ הוא וורד או קובץ פתוח אחר, פשוט להדביק את התמונה של החתימה היכן שצריך.
לערוך את הקובץ PDF ולהוסיף דרכו את החתימה שלך
אני ממליצה באופן כללי להתשמש בתוכנת Foxit כתוכנה לפתיחת קבצי PDF למרות שגם Acrobat עושה עבודה טובה. אבל פוקסיט קלה יותר וחביבה לטעמי. ממנה אפשר גם לערוך את הקובץ ולהוסיף חתימה.
איך?
הנה מגיע ההסבר
1. לפתוח את הקובץ PDF בתוכנת ה Foxit
2 .לעבור לטאב בשם Protect
3. לבחור ב PDF SIGN
4. בטאב שנפתח ללחוץ על סימן ה - +
5. עכשיו ישנן כמה אפשרויות. לצייר עם העכבר את החתימה, לטעון קובץ של החתימה, להדביק מהזיכרון של המחשב ועוד. הכי פשוט לטעמי זה לצייר חתימה חדשה ואפילו לנעול אותה עם קוד שלא כול אחד יוכל לחתום בשמך.
6. ייפתח חלון חדש שם ניתן לכתוב עם העבר את החתימה שלך
7. לחיצה על OK
8. ההמלצה שלי היא להוסיף סיסמה שתגן על החתימה הזו ולכן תחת רובליקת Options יש אפשרות של Require Passwords to use this signature
9. לחיצה על Set Password
10. קביעת סיסמה שלא תישכח
11 לחיצה על OK
12. לחיצה על Save
13. תטיילו עם העכבר על גבי המסמך, וניתן עכשיו פשוט להדביק את החתימה בכל מקום במסמך.
14. לאחר הקליק במקום הנכון, ניתן ללחוץ על החצים על מנת למקם את החתימה ואז ללחוץ על APPLY על מנת לקבע אותה.
15. עכשיו מומלץ לשמור את המסמך תחת שם חדש- "מסמך חתום"
וזהו, חסכת פעילות מבאסת של הדפסה וסריקה. וחתמת על המסמך - אומנם לא חתימה אלקטרונית, אך לא בכל מקום יש צורך באחת שכזו.
Comments